eerste dagen zijn voorbij - Reisverslag uit Baldissero Canavese, Italië van JorisDamanhur - WaarBenJij.nu eerste dagen zijn voorbij - Reisverslag uit Baldissero Canavese, Italië van JorisDamanhur - WaarBenJij.nu

eerste dagen zijn voorbij

Door: joris

Blijf op de hoogte en volg

08 Mei 2014 | Italië, Baldissero Canavese

Het is bijna een week geleden dat ik ben vertrokken uit nederland, en heb sindsdien alweer een hoop dingen meegemaakt. Zondag middag kwam ik aan bij de nucleo en savonds was het meteen feest want de verjaardagen van de mensen met sterrenbeeld stier werden gevierd ( ook een beetje voor mij :p ). De dagen daarna heb ik uitgerust en de omgeving een beetje verkent, de nucleo ligt aan de voet van een berg en je kan er heerlijk rondlopen ( zodra ik er aan denk zal ik wat mooie foto's maken en ze hier posten). Van de 15 mensen die hier wonen zijn er 2 a 3 mensen die goed engels spreken en nog een paar die het een beetje bergrijpen, dus dat wordt snel Italiaans leren. Ze zijn wel heel aardig en ze kunnen in ieder geval heel goed koken :D

Woensdag heb ik de mensen van de new life groep voor het eerst ontmoet en het was fijn om een normaal engels gesprek te voeren. In de groep zitten een stuk of 7 mensen en de meeste zijn een paar jaar ouder als mij, er zijn ook nog 2 andere mensen deze week aangekomen.
Vandaag hebben we de hele dag uien geplant maar het was gelukkig niet al te warm, wel heb ik die paar uur al een behoorlijk kleurtje gekregen dus ben benieuwd hoe ik er over 3 maanden uit zie.
dat was wel weer genoeg voor vandaag.

  • 08 Mei 2014 - 19:35

    Sandra Andeweg:

    Buona Sera,
    Klinkt tot nu toe goed. (Beter dan de taaie heenreis) Het is er vast prachtig? Hoe ziet jullie huis eruit? Het weer klinkt om jaloers op te zijn. Momenteel lijkt het hier herfst.
    Geniet van alles daar en succes met de taal!
    Liefs uit Zeist, met een stinkende-natgeregende-Banjer-knuffel. Tot de volgende berichten!
    P.S. Bevalt de e-reader of heb je er geen tijd voor?

  • 09 Mei 2014 - 09:52

    Renee Andeweg:

    Ciao lieve neef,

    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat en wat je zo ongeveer meemaakt.straks type je je blog in het Italiaans:) en kom je als een neger terug, met witte haren.
    Hier is het geen mooi weer, maar wel echt studie weer voor de komende eindexamens . Veel plezier daar en ook vooral veel mooie uitzicht momenten toegewenst .
    Liefs uit vlijmen

  • 09 Mei 2014 - 23:31

    Didy Andeweg:

    Ha die Joris,
    Leuke positieve mail. Geniet van jouw verhalen. Kijk al uit naar de volgende en hopelijk
    met foto,s om ook het mooie uitzicht te zien.
    Dag, veel plezier.
    lieve groeten uit een koud en zeer regenachtig Nederland!
    Didy.

  • 12 Mei 2014 - 18:34

    Hans Andeweg:

    Hoi Joris,

    Bedankt voor je mail en verslag. Ik ben blij dat je goed bent aangekomen en je verblijf zo te lezen bevalt! Ik wist niet dat er zo'n mooie omgeving was. Daar kun je inderdaad heerlijk wandelen :-) Voor uien heb je wat zwaardere grond nodig. Ik ben dus benieuwd wat jullie nog meer verbouwen? En wie wiedt straks het onkruid?
    Hier is het een natte bedoeling. Er mag best wat meer zon komen. Wat betreft zit je daar dus ook helemaal goed.
    Nat of niet, zo meteen duik ik het zwembad weer eens in voor een paar baantjes. Het was me het dagje wel; Philip was onverklaarbaar ziek en we zijn één dokter en drie ziekhuizen afgeweest om te horen dat het toch een 'eenvoudige' maagdarminfectie was. Tja......dat gevoel had ik al, maar we zijn toch maar op zeker gegaan:-) Hoe gaat dat trouwens in Damanhur als er iemand ziek wordt?

    Goede tijden, gelukkige dagen en een zonnige groet,

    Hans

  • 14 Mei 2014 - 19:02

    Mirte Andeweg:

    Hey broertje!
    Goed om te horen dat het leuk daar is!
    Ik zit nu in parijs en ben al 2 dagen nat geregend dus wat dat betreft heb jij het daar Beter geregeld. Als je weer thuis bent moet je ons maar wat lekkere gerechten leren ;)

    Xx mirte

  • 14 Mei 2014 - 19:02

    Mirte Andeweg:

    Hey broertje!
    Goed om te horen dat het leuk daar is!
    Ik zit nu in parijs en ben al 2 dagen nat geregend dus wat dat betreft heb jij het daar Beter geregeld. Als je weer thuis bent moet je ons maar wat lekkere gerechten leren ;)

    Xx mirte

  • 14 Mei 2014 - 19:02

    Mirte Andeweg:

    Hey broertje!
    Goed om te horen dat het leuk daar is!
    Ik zit nu in parijs en ben al 2 dagen nat geregend dus wat dat betreft heb jij het daar Beter geregeld. Als je weer thuis bent moet je ons maar wat lekkere gerechten leren ;)

    Xx mirte

  • 14 Mei 2014 - 19:02

    Mirte Andeweg:

    Hey broertje!
    Goed om te horen dat het leuk daar is!
    Ik zit nu in parijs en ben al 2 dagen nat geregend dus wat dat betreft heb jij het daar Beter geregeld. Als je weer thuis bent moet je ons maar wat lekkere gerechten leren ;)

    Xx mirte

  • 14 Mei 2014 - 19:14

    Mirte Andeweg:

    En omdat de Fransen nog niet van goede wifi hebben gehoord gebeurd alles in viervoud. ..

  • 15 Mei 2014 - 17:02

    :

    Hey,

    Spam alles maar vol mirte :p De ereader bevalt goed maar heb hem tot nu toe nog niet echt gebruikt
    omdat ik hier een aantal boeken heb gekocht. de meeste heb ik inmiddels uit dus moet maar eens een goed boek gaan uitzoeken.
    Ik geloof dat er een stuk of 3 doktoren zijn maar voor operaties etc gaan ze wel gewoon naar het ziekehuis.
    Morge ochtend ga ik de tempels bezoeken, ben benieuwd hoe het er uit ziet maar daar zal ik de volgende keer wel over schrijven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Mei 2014
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 5313

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 05 Augustus 2014

Mijn ervaringen op Damanhur

Landen bezocht: